Oltiin tosiaan tuossa keväällä Ranskassa, tarkemmin sanottuna Nizzassa. Nizza oli aivan ihana kaupunki, johon ehdottomasti haluan vielä joskus palata uudestaan. Upeat maisemat, valloittava vanhakaupunki, ja ihana kulttuuri. Paikka, jossa yhdistät helposti ranta- ja kaupunkiloman. Tosin meidän reissun aikaan ei vielä ihan tarjennut maata rannalla aurinkoa palvoen, mutta kuitenkin. Vaikka paikka itsessään saakin täyden kympin, ei reissun jokaisesta osa-alueesta voi ikävä kyllä sanoa samaa. Mä tuossa aikaisemmassa postauksessa jo mainitsinkin, että Airbnb "ei ihan" vakuuttanut. Nyt mä haluan avata teille, että miksi mä tuskin koskaan enää tulen majoittumaan heidän kauttaan mihinkään.
Me tosiaan majoituttiin Airbnb:n kautta. Mä en ollut varaajana, koska tosiaan alkuperäisen suunnitelmien mukaan meidän ei J:n kanssa pitänyt olla koko reissulla mukana. Mutta haluan silti nostaa tän kokemuksen esiin. Vaikka aina sanotaan, että nettiin pitäisi enemmän kirjoittaa niitä positiivisa kokemuksia, koska negatiivisia täältä löytyy jo vaikka millä mitalla, mutta koska mä oon työni puolesta myös kuullut Airbnb:stä niiin paljon kauhutarinoita ja suuria pettymyksiä, niin en vaan voinut olla kirjoittamatta ja kertomatta.
Alkuun lyhyesti Airbnb:stä yleisesti, jos se jollekin sattuu olemaan vielä tuntematon. Airbnb on tosiaan sivusto, jossa kuka tahansa ympäri maailman voi vuokrata joko koko kotinsa tai osan siitä. Riippumatta siitä, millaisen kodin tai huoneen omistat. Ideana on siis lyhyt aikaisuus, ei kuukausi tolkullinen vuokraaminen. Vaan nimenomaan lomailijoiden käyttöön, lyhyeksi ajaksi. Vuokranantaja saa itse määritellä oikeastaan kaiken. Airbnb:n listoilta löytyy yli neljä miljoonaa vuokrattavaa kohdetta yli 190 eri maassa. No näistä lukemista kukin voi itse päätellä, miten hommaa voidaan tarkasti valvoa.
Me varattiin majoitus jo monta kuukautta ennen reissua, samalla hoidettiin tottakai myös lennot. Majoitus oli mietitty tarkkaan, koska mukaan lähti kolme alle 4 vuotiasta, sekä tavallaan kolme eri perhettä. Eli kriteereitä majoitukselle oli huomattavasti enemmän, kuin että lähtisi pelkästään kahdestaan pariskuntana. Jolloin sijainnilla, koolla, ja huonejärjestelyillä ei olisi lainkaan niin suurta merkitystä, kuin nyt oli. Viikkoa ennen lähtöä se kaikki sitten alkoi. Saatiin ilmoitus, että majoituksessa joka me oltiin varattu, oli sattunut vesivahinko. Niin suuri sellainen, että kohde menisi kuukausiksi pois käytöstä. Samasa hengenvedossa meille tarjottiin suoraan toista vaihtoehtoa. Kustannukset pysyisivät samoina, ja sitä kautta he vetosivat kohteen olevan ihan yhtä hyvä joka osa-alueella. No, koska lähtö tosiaan oli jo viikon päästä, ei auttanut kuin vastata kyllä, ja ottaa uusi majoitus vastaan. Vaihtoehto oli sellainen, jota me oltiin alunperinkin katseltu, mutta sitten huonejaon ja sijainnin takia valittiin se ensimmäinen toinen vaihtoehto. Eli vaikka hintalappu olikin molemmilla sama, ne ei meidän mielestä olleet saman arvoiset meidän käytölle. Vaihto oli kuitenkin tehtävä, eikä lyhyen ajan takia voinut enää alkaa miettiä muita vaihtoehtoja.
Lähtö lähestyi, ja edellisenä iltana me matkattiinkin jo Hämeenlinnaan muun matkaseurueen luo yöksi. Koska meillä lähti sunnuntai aamuna todella aikaisin lento, oli sitten helpompi ajella aamulla porukalla vain Hämeenlinnasta, eikä täältä Tampereelta saakka. Lauantai iltana vähän ennen kello kymmentä tulikin lisää huonoja uutisia. Toinen vesivahinko! Majoituksessa johon meidän varaus oli vaihdettu. Viestissä oli mukana kuvia, missä koko kylppäri oli revitty auki, ja kaikki laattojen alla sen näköisenä, että jopa tällainen ei rakennusmieskin pystyi näkemään, että ihan ei ollut kaikki kunnossa. Lentokoneen nousuun oli enää alle 12h aikaa. Ja majoituskin piti saada 15h päästä. No mutta "onneksi" näillä näppärillä ranskalaisilla oli taas suoraan varavaihtoehto valmiina jota he meille ehdottivat. Meillä ei ollut vaihtoehtoja, kuin ottaa uusi vaihtoehto vastaan. Tämä oli inan kalliimpi, mitä kaksi aikaisempaa, ja he perustelivat pelkästään hinnalla, että miten paljon parempi tämä nyt olisi. Meidän näkökulmasta tosin niin ei ollut. Sijainti huononi taas, sekä varsinaiset vuodepaikat vähenivät ja muuttuivat levitettäviksi sohviksi. Tämä oli sellainen, joka me oltiin suljettu pois laskuista heti jo ensimmäistä varausta tehdessämme. Ei taaskaan auttanut kuin sanoa kyllä ja ottaa majoitus vastaan.
Aamulla me sitten päästiin perille Nizzaan. Ensiksi lähdettiin metsästämään ruokapaikkaa ja sen jälkeen meidän majoitusta. Meillä ei ollut tästä viimeisestä majoituksesta mitään yhteystietoja, oltiin hoidettu asia sähköpostilla ihan eri henkilön kanssa, kuin sen joka meille asunnon tuli näyttämään. Tiedettiin vain tarkka osoite, sekä kellonaika moneltako meidän piti alaovella nähdä. Kello löi sen mitä oltiin sovittu, ja herraa ei näy. Lopulta reippaasti myöhässä tämä äijä saapui paikalle. Saatiin majoitus ja kaikki ohjeet mitä pitikin. Loma sai alkaa. Meidän reissu kesti tosiaan yhteensä 4 yötä. Kahtena ensimmäisenä yksi meistä nukkui ihan normaalisti sohvalla, kunnes sitten kolmantena yönä päätti kuitenkin levittää sen. Tai ainakin yrittää levittää sen. Sohva oli pahasti rikki. Osat millä se olisi pitänyt levittää puuttuivat. Ei auttanut kuin jatkaa nukkumista kapealla versiolla.
Tässä kohtaa tosiaan kerrottava, että alkuperäisessä varauksessa oli viisi aikuista ja kolme lasta. Ja lopultahan meitä matkusti vain viisi aikuista ja yksi lapsi. Joten meitä oli majoituksessa vielä vähemmän paikalla, kuin oltiin varatessa ilmoitettu. Tässä kohtaa tämä nyt ei siis liikaa haitannut, kun vuodepaikat olivat silti kaikille, vaikkei sohvasta levenemään ollutkaan. Sohva oli siis muutenkin todella kälyinen ja vanha, eli eipä tuo ollut ihme, ettei se toiminut. Majoituksessa oli muutenkin tosi paljon pieniä ja suurempia puutteita. Kuten vaikka nyt ulko-ovi, joka ei joko mennyt lukkoon tai sitten ei auennut siitä.
Me varattiin majoitus jo monta kuukautta ennen reissua, samalla hoidettiin tottakai myös lennot. Majoitus oli mietitty tarkkaan, koska mukaan lähti kolme alle 4 vuotiasta, sekä tavallaan kolme eri perhettä. Eli kriteereitä majoitukselle oli huomattavasti enemmän, kuin että lähtisi pelkästään kahdestaan pariskuntana. Jolloin sijainnilla, koolla, ja huonejärjestelyillä ei olisi lainkaan niin suurta merkitystä, kuin nyt oli. Viikkoa ennen lähtöä se kaikki sitten alkoi. Saatiin ilmoitus, että majoituksessa joka me oltiin varattu, oli sattunut vesivahinko. Niin suuri sellainen, että kohde menisi kuukausiksi pois käytöstä. Samasa hengenvedossa meille tarjottiin suoraan toista vaihtoehtoa. Kustannukset pysyisivät samoina, ja sitä kautta he vetosivat kohteen olevan ihan yhtä hyvä joka osa-alueella. No, koska lähtö tosiaan oli jo viikon päästä, ei auttanut kuin vastata kyllä, ja ottaa uusi majoitus vastaan. Vaihtoehto oli sellainen, jota me oltiin alunperinkin katseltu, mutta sitten huonejaon ja sijainnin takia valittiin se ensimmäinen toinen vaihtoehto. Eli vaikka hintalappu olikin molemmilla sama, ne ei meidän mielestä olleet saman arvoiset meidän käytölle. Vaihto oli kuitenkin tehtävä, eikä lyhyen ajan takia voinut enää alkaa miettiä muita vaihtoehtoja.
Lähtö lähestyi, ja edellisenä iltana me matkattiinkin jo Hämeenlinnaan muun matkaseurueen luo yöksi. Koska meillä lähti sunnuntai aamuna todella aikaisin lento, oli sitten helpompi ajella aamulla porukalla vain Hämeenlinnasta, eikä täältä Tampereelta saakka. Lauantai iltana vähän ennen kello kymmentä tulikin lisää huonoja uutisia. Toinen vesivahinko! Majoituksessa johon meidän varaus oli vaihdettu. Viestissä oli mukana kuvia, missä koko kylppäri oli revitty auki, ja kaikki laattojen alla sen näköisenä, että jopa tällainen ei rakennusmieskin pystyi näkemään, että ihan ei ollut kaikki kunnossa. Lentokoneen nousuun oli enää alle 12h aikaa. Ja majoituskin piti saada 15h päästä. No mutta "onneksi" näillä näppärillä ranskalaisilla oli taas suoraan varavaihtoehto valmiina jota he meille ehdottivat. Meillä ei ollut vaihtoehtoja, kuin ottaa uusi vaihtoehto vastaan. Tämä oli inan kalliimpi, mitä kaksi aikaisempaa, ja he perustelivat pelkästään hinnalla, että miten paljon parempi tämä nyt olisi. Meidän näkökulmasta tosin niin ei ollut. Sijainti huononi taas, sekä varsinaiset vuodepaikat vähenivät ja muuttuivat levitettäviksi sohviksi. Tämä oli sellainen, joka me oltiin suljettu pois laskuista heti jo ensimmäistä varausta tehdessämme. Ei taaskaan auttanut kuin sanoa kyllä ja ottaa majoitus vastaan.
Aamulla me sitten päästiin perille Nizzaan. Ensiksi lähdettiin metsästämään ruokapaikkaa ja sen jälkeen meidän majoitusta. Meillä ei ollut tästä viimeisestä majoituksesta mitään yhteystietoja, oltiin hoidettu asia sähköpostilla ihan eri henkilön kanssa, kuin sen joka meille asunnon tuli näyttämään. Tiedettiin vain tarkka osoite, sekä kellonaika moneltako meidän piti alaovella nähdä. Kello löi sen mitä oltiin sovittu, ja herraa ei näy. Lopulta reippaasti myöhässä tämä äijä saapui paikalle. Saatiin majoitus ja kaikki ohjeet mitä pitikin. Loma sai alkaa. Meidän reissu kesti tosiaan yhteensä 4 yötä. Kahtena ensimmäisenä yksi meistä nukkui ihan normaalisti sohvalla, kunnes sitten kolmantena yönä päätti kuitenkin levittää sen. Tai ainakin yrittää levittää sen. Sohva oli pahasti rikki. Osat millä se olisi pitänyt levittää puuttuivat. Ei auttanut kuin jatkaa nukkumista kapealla versiolla.
Tässä kohtaa tosiaan kerrottava, että alkuperäisessä varauksessa oli viisi aikuista ja kolme lasta. Ja lopultahan meitä matkusti vain viisi aikuista ja yksi lapsi. Joten meitä oli majoituksessa vielä vähemmän paikalla, kuin oltiin varatessa ilmoitettu. Tässä kohtaa tämä nyt ei siis liikaa haitannut, kun vuodepaikat olivat silti kaikille, vaikkei sohvasta levenemään ollutkaan. Sohva oli siis muutenkin todella kälyinen ja vanha, eli eipä tuo ollut ihme, ettei se toiminut. Majoituksessa oli muutenkin tosi paljon pieniä ja suurempia puutteita. Kuten vaikka nyt ulko-ovi, joka ei joko mennyt lukkoon tai sitten ei auennut siitä.
Kunnes sitten koitti kotiinlähdön aika. Hoidettiin kaikki niinkuin pitikin, siistittiin jälkemme jne. Lopuksi vielä laitettiin asunnon vuokraajalle viestiä näistä kaikista epäkohdista, kuten ovesta ja sohvasta. Kiitoksena rehellisyydestä me saatiinkin mukava tuliainen kotiin viemisiksi. Nimittäin lasku rikotusta sohvasta, joka me kuulemma oltiin itse hajoitettu. Eikä edes ihan mikä tahansa lasku. Vain nöyrät 2500 euroa. Yhdestä helvetin kälyisestä ja vanhasta sohvasta. Mitäpä sitä turisti nyt lomaltaan muuta haluaisi roudata lomaltaan kotiin, kuin painavia sohvan osia ja laskun niiden mukana. Ei voi ruuvit kovinkaan lujaa päässä pyöriä ihmisellä, ketä tällaista pystyy edes väittämään, tai sitten en tosiaan pyörii aivan väärään suuntaan.
Alettiin käydä mielenkiintoista viestikeskustelua tämän vuokraajan kanssa. Missä sanoimme heti, että emme suostu laskua maksamaan, ja sohva on ollut jo kauan rikki. Saimme syytöksiä mm. siitä, että olimme majoittaneet asuntoon liian monta henkeä, että se ei sovellu niin monelle hengelle. Hittolainen he itse siirsivät meidät sinne! Tietäen tosiaankin montako meitä on tulossa. Ja alkuperäisen varauksen myötähän meitä oli vielä kaksi vähemmän, mitä piti olla. Sekä tämä äijä näki kyllä meidät kaikki, jos ei osaa sen vertaa laskea, niin paranee jättää vuokraamiset kyllä sitten ihan jollekin muulle. Kun päästiin takaisin Suomeen, kuolletettiin heti luottokortti jolla varaus oli maksettu. Hyvä niin, koska myöhemmin selvisi, että lasku olisi veloitettu suoraan sieltä meidän mielipidettä kysymättä. Koska emme suostuneet maksamaan laskua, vuokranantaja aukaisi Airbnb:n asiakaspalveluun keskustelun, jossa vaati edelleen tuota samaa summaa. Muutaman päivän kuluttua Airbnb vastasi ja "kohtuullisti" tuon laskun noin 1500€ luokkaan. Jonka jälkeen me emme suostuneet enää keskustelemaan vuokranantajan kanssa (hänen kielenkäyttönsä oli jo sitä luokkaa, ettei mitään järkeä) ja jatkoimme asiaa Airbnb:n asiakaspalvelun kanssa. Lopulta keskustelu jatkui siihen, että uhkasimme heitä Euroopan kuluttajaviranomaisilla. Kaskummaa, tämän jälkeen laskua ei enää tarvinnutkaan maksaa ja asia jäi siihen. Mutta varauksen tehnyt henkilö sai ns. ikuisen porttikiellon Airbnb:n varausjärjestelmään ja hänen profiilinsa poistettiin sieltä. Tämä tosin ei haittaa lainkaan.
Meidän vakuutusyhtiö itseasiassa olisi suostunut tuon laskun maksamaan. Periaatteestakaan emme siihenkään suostuneet. Tämän kokemuksen myötä nimittäin tajusimme paljon tuosta toiminnasta. Tämä vuokranantaja on aivan varmasti laskuttanut tuon saman sohvan jo monelta vieraaltaan. Miettikää nyt kuinka tavallaan helppoa rahaa. Meidän joukossa kun on ihan liian paljon niitä yli-kilttejä ihmisiä, jotka eivät uskalla laittaa vastaan, vaan maksavat vaan kiltisti. Aikaisemmin kun mainitsin ruuvien pyörivän päässä väärään suuntaan, tarkoitin juuri tätä. Airbnb tarjoaa todella helpon väylän huijata ihmisiä monellakin tavalla. He eivät mitenkään voi valvoa kaikkea, mitä heidän kauttaan tapahtuu. Miettikää nyt, neljä miljoonaa asuntoa ympäri maailman. Ei mitään resursseja tarkastaa kaikkia ja kaikkien taustoja. Ja hei ihan oikeasti, kaksi vesivahinkoa samalla viikolla. No ei ihan uppoa ei. Ja jos laitatte meille kuvia vesivahingon jäljistä, photoshopatkaa laatat edes saman värisiksi, kuin siinä majoituksessa jonka olette meille varanneet. Eli kuvat eivät siis olleet lainkaan samasta paikasta.
Todennäköisesti näiden kahden ensimmäisen majoituksen kanssa kävi niin, että asunnon omistaja halusikin sen omaan käyttöön ja perui siksi varauksen. Tämä on nimittäin äärettömän yleistä. Se vaan näyttää uskottavammalta asiakkaalle "joo sattuipas tuossa taas yksi vesivahinko"... Vuokrattavista asuinnoista kuin iso osa on myös ihan asumis käytössä vuokraamisen lisäksi. Surullisen usein mäkin olen kuullut tän saman, että majoitus peruuntuu ja/tai vaihtuu ihan viime hetkillä. Emmä ainakaan uskalla käyttää sellaista sivustoa kovin helposti, jossa saa seistä kuumilla hiilillä siihen saakka, että oot oikeasti kävellyt varauksen majoitukseen sisään. Olen myös kuullut asiakkailta useamman keissin, jossa koko majoitusta joka oltiin varattu, ei ollut olemassakaan. Se onkin lystiä seistä toisessa maassa, majoituksen edessä kadulla, todeten, ettei koko helvatin majoitusta ole olemassakaan.
Meidän kokemuksen perusteella, mä en siis ainakaan voi suositella Airbnb:tä. Sekä jos kuitenkin heidän kauttaan varauksen päätyy tekemään, suosittelen olemaan äärettömän tarkkana sen suhteen.
Minkälaisia kokemuksia teillä on airbnb:stä? Onko kaikki mennyt hyvin, vai onko joskus sattunut jotain?
Ranskassa majoittunut neljä kertaa airbnb kautta ja kaikki kokemukset olleet onnistuneita. Airbnbssä voi onneksi kirjoittaa arvosteluja puolin ja toisin niin ei tule valinneeksi vikatikkejä 😊
VastaaPoistaHienoa, että sulla majoitukset on olleet onnistuneita. Ei mekään niin tyhmiä oltu, etteikö oltaisi luettu arvosteluja :D Sekun vaan ei aina silti auta mitään.
PoistaKiva kun laitoit tästä rehellistä mielipidettä esiin! En varmasti ikinä varaa enää koskaan air bnbn kautta. Mekin kerran mentiin, ensin luki koko kämppä vuokralle. Sitten yksi 5 neliön huone 4 hengelle. Hinta oli tonnin viikosta. Ihan naurettavaa. Huoneeseen oli jätetty fleshlight pöydälle. Never again.
VastaaPoistaTästä tuntuu kyllä olevan niin paljon negatiivisia kokemuksia, että mekin kyllä vältetään jatkossa kyseistä palvelua ihan viimeiseen saakka :)
PoistaHuhhuh nyt kyllä tiedän etten ikinä varaa mitään tuon puljun kautta :D Tosi törkeetä toimintaa!
VastaaPoistaJep, Airbnb olisi voinut hoitaa homman niin paljon paremminkin!
PoistaPakko kysyä heti alkuun että oliko teidän majoittaja luokiteltu sovelluksessa supermajoittajaksi? Ja itsellä ainakin todella hyvä kokemus Lontoosta airbnb huoneesta, kaikki mainitut asiat oli, hyvä sijainti, mukavat asunnon omistajat (tarjosivat brittiläiseen tapaan olutta jne.). Harmi että kaikilla ei mene putkeen ja varmasti maittainkin eroja löytyy ja huijareita löytyy joka tapauksessa joka nurkan takaa.
VastaaPoistaOli luokiteltu! Enemmän tässä tosiaan harmittaa se Airbnb:n tapa hoitaa nämä asiat. Kiva kuulla, että sulla oli Lontoosta kuitenkin hyvä kokemus :)
PoistaVoi ei. Harmi että näin kävi. Meillä on ollut vain upeita kokemuksia, viimeisimmät viikon takaa! Neljässä eri maassa ollaan käytetty, ja muutamat ylittäneet odotukset esim. majoittaja jättänyt valmiiksi ruokaa meille :)
VastaaPoistaJep, harmillisitahan tämä, varsinkin just se miten huonosti itse airbnb tämän hoiti. Onneksi teillä on vain hyviä kokemuksia :)
PoistaIhan hirveä kokemus kyllä. Hyvä että ette periaatteestakaan suostuneet maksamaan. Airbnb:stä on tosiaan tullut niin iso juttu, että mukaan mahtuu myös surkeita toimijoita ja myös huijareita. Onneksi niitä on kuitenkin pienen pieni vähemmistö. Me ollaan majoituttu Airbnb:ssä monta kertaa monessa eri maassa ja valtaosa on ollut tosi hyviä kokemuksia. On siinä kyllä hiukan isompi riski kuin hotellivarauksissa. Tykkään kuitenkin Airbnb:ssä monista asioista, voi löytää tosi ainutlaatuisia paikkoja, voi saada kunnon asunnon keittiöineen ja joissain maissa hinta-laatusuhde on vaan parempi. Mutta ymmärrän hyvin, jos tuon jälkeen ei nappaa yrittää uudelleen! Täällä lisää meidän kokemuksia: https://muuttolintu.com/2016/10/02/airbnb-kokemuksia-vuokralaisena-ja-vuokraajana/
VastaaPoistaOnhan siinä paljon niitä hyviäkin puolia ja etenkin mahdollisuuksia. Homma vaan on paisunut tosiaan niin isoksi, ettei valvonta yms puoli ole pysynyt yhtään mukana. Ja näin ollen airbnb hoitikin tän meidän tapauksen tosi huonosti. Täytyykin käydä lukemassa tuo sinun postauksesi myös aiheesta :)
PoistaIkävä kuulla teidän kauhukokemus. Onneksi se päättyi hyvin kannaltanne. Ollaan muutaman vuoden ajan majoituttu ympäri Eurooppaa ja Jenkeissä Aiebnb:n kautta. Majoitumme vain supermajoittajien kohteissa ja kaikki on sujunut aina jopa paremmin kuin on luvattu. -Katta /Arki(paska)ruokaa
VastaaPoistaMeillä oli kans supermajoittujien kohde! Luultiin pelaavamme varman päälle, mutta ei sekään näköjään aina asiaa auta. Onneksi joo lopulta kaikki päättyi kuitenkin ihan hyvin :)
PoistaNo ohhoh. Ompahan ollut reissu. Itse en ole kuullut AirBnB:stä kuin pääasiassa positiivisia juttuja. Ja se on myös todella hyvä, että varaajat pystyvät jättämään asunnosta ja asunnon omistajasta palautetta. En itse ainakaan osta tai varaa ikinä mitään, ennen kuin luen palautteet, jos niitä on tarjolla. Ei sitten tule ostettua sikaa säkissä :) Mutta onhan toi vähän hankalaa, kun noita ei sen paremmin pysty valvomaan. Mutta onhan se vähän joka asiassa niin, että niitä huonoja juttuja löytyy niiden hyvienkin seasta :)
VastaaPoistaTotta, että joka asiassa niitä huonoja löytyy seasta :)
PoistaAikamoinen seikkailu. Hyvä, että pysyitte tiukkana asiassa. Se on ihan totta, että harmillisen monet eivät jaksa/uskalla suutaan avata kohdatessaan vääryyttä. Onneksi kaikki meni lopulta ihan hyvin :)
VastaaPoistawww.thewhat.fi
Seikkauluksi tuota voi jo kyllä itseasiassa kutsua :D
PoistaItsellä ei ole kokemuksia, mutta voi elämä tota sun kokemusta! Eipä tee hirveästi mieli kokeillakaan!
VastaaPoistaMä olin tosiaan jo työni puolesta tosi varautunut kyseiseen firmaan, kun siellä saanut kuunnella niiin paljon kauhutarinoita. Eikä tämä tosiaan yhtään auttanut asiaa.
PoistaJos varaisin Bookerssin kautta hotellin ja se olisikin aivan susi, niin en mä silloin Bookerssia haukkuisi:)
VastaaPoistaHieman on nyt anonyymilla puurot ja vellit sekaisin :-)
PoistaHyvä kun puhuit tästä, kauhea kokemus ollut teillä, kaiken kaikkiaan! Me varattiin elämämme ekaa kertaa airbnb kautta peruskiva kämppä ulkomailta. Olemme menossa katsomaan yhtä konserttia Prahaan ja samaan aikaan kaupungissa järjestetään näettävästi jääkiekon MM-kisat.
VastaaPoistaJo puoli vuotta aikaisemmin hotellien hinnat oli tietysti kalliit tälle ajankohdalle ja ajateltiin kokeilla air bnb. Löydettiin itseasiassa oikein kiva perushyvä pieni kämppä suht edullisesti. Nyt kuitenkin muutamaa kuukautta myöhemmin majoittaja perui varauksemme erinäisistä syistä. Hotellit on todella kalliita, ne huonommatkin johtuen ajankohdasta ja air bnb löytyy enää vain huonommat ja kalliit nekin. Saatiin toki varattua, mutta huono kokemus näin ekaksi kerraksi jo. Pelottaa, josko taas perutaankin ja hotellista en myös aio maksaa 4000e muutaman päivän takia.
Että varmaan ihmisillä on toki myös hyviä kokemuksia, mutta jos on huonoja, niin ne todella ovat. Hotellit ovat ainakin yleensä varmempia.